Jaunais izdevums tika apstiprināts 2021.01.14 ar direktora rīkojumu Nr. CBLV-IO21-2
NOMAS UN PAKALPOJUMU NODROŠINĀŠANAS
NOTEIKUMI UN NOSACĪJUMI
I.
VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1.1.
Šie SIA “CityBee
Latvija”, juridiskās personas reģistrācijas numurs50203191721, juridiskā adrese
Piestātnes iela 11A, Jūrmala, LV-2015, Latvijas Republika (turpmāk tekstā “Sabiedrība”) Nomas un pakalpojumu
nodrošināšanas noteikumi un nosacījumi (turpmāk tekstā “Noteikumi un
nosacījumi”) regulē (i) Lietotāja reģistrācijas kārtību,
(ii) motorizēto transportlīdzekļu, divriteņu transportlīdzekļu un
īpašuma rezervēšanu un izmantošanu, (iii) noteikumus un nosacījumus, kas
piemērojami transportlīdzekļu un īpašuma darbībai, (iv) atbildības
noteikumus, kā arī (v) maksājumu noteikumus un nosacījumus.
1.2.
Gadījumos, kad
Lietotājam rodas kādi jautājumi saistībā ar šiem Noteikumiem un nosacījumiem,
Lietotājam ir tiesības sazināties ar Sabiedrību, izmantojot šādu kontaktinformāciju:
tālrunis +371 28908649, e-pasts info@citybee.lv.
1.3.
Tiek uzskatīts, ka
Sabiedrība un Lietotājs ir noslēguši līgumattiecības saskaņā ar šiem Noteikumiem
un nosacījumiem.
II.
DEFINĪCIJAS
2.1.
“Lietotājs” ir Sabiedrības klients
(fiziska persona), kurš pieņem šos Noteikumus un nosacījumus un izmanto
Pakalpojumus, pamatojoties uz šiem Noteikumiem un nosacījumiem.
2.2.
“Transportlīdzeklis” ir divriteņu transportlīdzeklis,
kuru vada muskuļu spēks vai ko darbina elektromotors, vai motorizētais
transportlīdzeklis, ko Sabiedrība piegādājusi Lietotājam par maksu,
pamatojoties uz šiem Noteikumiem un nosacījumiem.
2.3.
“Īpašums” ir Sabiedrības īpašums, kas
nav paredzēts vai iecerēts dalībai publiskajā satiksmē un tiek nodots
Lietotājam lietošanai, pamatojoties uz šiem Noteikumiem un nosacījumiem un
saskaņā ar tā tiešo mērķi. Par Īpašumu tiek uzskatīti, tai skaitā, bet ne tikai
kamanas, ūdens velosipēdi, kā arī citi īpašumi, kas nav klasificēti kā
Transportlīdzekļi un kas atbilst iepriekš norādītajam aprakstam.
2.4.
“Lietošanas periods” ir laika periodu no
Transportlīdzekļa vai Īpašuma savākšanas (atbloķēšanas) brīža līdz
Transportlīdzekļa vai Īpašuma atgriešanas (bloķēšanas) brīdim.
2.5.
“Pakalpojumi” ir visi pakalpojumi, ko
Sabiedrība sniedz Lietotājam, ieskaitot nomu (lietošanas nodrošināšana), apkopi
(kapitālais remonts un kārtējie remonti, tehniskais atbalsts), civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanu, kā arī Transportlīdzekļa vai Īpašuma parastai
lietošanai un darbībai nepieciešamo materiālu un degvielu piegādi.
2.6.
“Vietne” ir vietne, kas pieejama www.citybee.lv.
2.7.
“Mobilā lietotne” ir lietotnes
programmatūra, kas paredzēta viedtālruņiem, planšetdatoriem un/vai citām
mobilajām ierīcēm, ar kuru palīdzību tiek veikta Transportlīdzekļa rezervācija,
atslēgšana, pieslēgšana un/vai citas programmatūrā paredzētās darbības.
2.8.
“Elektroniskā sistēma” ir
Transportlīdzekļa rezervēšanas sistēma Mobilajā lietotnē.
2.9.
“Transportlīdzekļa sistēma” ir
Transportlīdzeklī uzstādīta elektroniskā sistēma, kas reģistrē
Transportlīdzekļa atrašanās vietu, Transportlīdzekļa veikto attālumu,
Transportlīdzekļa izmantošanas laiku, Degvielas kartes izmantošanu un citus ar
Transportlīdzekli un tā izmantošanu saistītus datus, kā arī pārsūta šos datus
Sabiedrībai.
2.10.
“Cenrādis” ir maksa par Pakalpojumu, soda naudas, zaudējumu
summas, citas maksas, kas publicētas Vietnē un Mobilajā lietotnē. Cenrādis ir šo Noteikumu un nosacījumu neatņemama sastāvdaļa.
2.11.
“Ceļu satiksmes noteikumi” ir
attiecīgajā valstī piemērojamie ceļu satiksmes noteikumi un saistītie likumi.
2.12.
“Degvielas karte” ir katrā motorizētajā
Transportlīdzeklī esoša degvielas karte, kas paredzēta maksai par degvielu
Sabiedrības norādītajā benzīna/gāzes/degvielas uzpildes stacijā.
2.13.
“Stāvvieta” ir stāvvieta, no kuras
Lietotājs paņem Transportlīdzekli, un/vai kurā Transportlīdzekli var atgriezt.
2.14.
“Konfidencialitātes politika” ir
Sabiedrības Konfidencialitātes politika, kas ietver informāciju par Lietotāja
personas datu apstrādi, t.sk., Lietotāja kā datu subjekta tiesības.
2.15.
Šo Noteikumu un
nosacījumu nolūkā atkarībā no konteksta terminiem vienskaitļa un daudzskaitļa
formā ir vienāda nozīme.
III.
KONTA REĢISTRĀCIJA
3.1.
Lietotājam ir
tiesības izmantot Pakalpojumus tikai pēc šeit noteiktās procedūras izpildes,
t.i., reģistrēšanās Mobilajā lietotnē un sava personīgā elektroniskā konta
(turpmāk - “CityBee konts”)
izveidošanas.
3.2.
Jebkurā laikā pēc
reģistrācijas Lietotājam var būt tiesības izvēlēties Premium līmeņa abonementu,
kas par papildu samaksu nodrošina Lietotājam papildu priekšrocības (turpmāk - “Premium plāns”). Ar Premium plānu
saistīto maksu summas, noteikumi un priekšrocības ir norādītas Vietnē un
Mobilajā lietotnē, kā arī tās var atrast Cenrādī.
3.3.
Reģistrācijas
procesā Lietotājs:
3.3.1.
uzmanīgi un
atbildīgi izlasa šos Noteikumus un nosacījumus, Cenrādi, Apdrošināšanas
noteikumus, Konfidencialitātes politiku (kā arī to pielikumus) un reģistrācijas
veidlapā noklikšķina uz pogas “Es piekrītu”. Noklikšķinot uz pogas “Es
piekrītu”, Lietotājs apliecina, ka visa sniegtā informācija ir skaidra,
saprotama un ka viņš/viņa piekrīt šiem Noteikumiem un nosacījumiem;
3.3.2.
sniedz tādus datus,
informāciju un/vai dokumentus, kurus Sabiedrība reģistrācijas brīdī var
pamatoti pieprasīt (tostarp aizpildot laukus ar pieprasīto informāciju);
3.3.3.
norāda savu e-pasta
adresi (kas tiks izmantota kā Lietotāja identifikācijas kods) un izveido
unikālu paroli, kas tiks izmantota turpmākajiem pieteikšanās gadījumiem
Elektroniskajā sistēmā;
3.3.4.
izvēlas identifikācijas veidu: unikālu Lietotāja izveidotu PIN
kodu, identifikāciju, izmantojot pirksta nospiedumu un/vai sejas atpazīšanas
sistēmu (turpmāk tekstā kopā saukta – “Parole”),
ko Lietotājam būs nepieciešams izmantot (ievadīt) ikreiz, piekļūstot Mobilajai
lietotnei. Lietotājam var nebūt iespējas izvēlēties pirksta nospiedumu vai
sejas atpazīšanu kā Paroli, ja viņa/viņas mobilā ierīce neatbalsta šādu
funkciju;
3.3.5.
sasaista savu
CityBee kontu ar derīgu maksājumu karti. Sabiedrība ir tiesīga veikt Lietotāja
maksājumu kartes pārbaudi, proti, rezervēt summu EUR 1 (viena)
apmērā, kas pēc veiksmīgas pārbaudes (rezervācijas) tiks atgriezta Lietotāja
piesaistītās maksājumu kartes kontā (turpmāk tekstā - “Maksājumu konts”). Rezervētās summas faktiskās atmaksas termiņš ir
atkarīgs no noteikumiem un nosacījumiem, ko piemēro finanšu (maksājumu)
iestāde, kas izdevusi Lietotāja maksājumu karti;
3.3.6.
lietojot
motorizētos Transportlīdzekļus, nodrošina derīgu dokumentu, kas apliecina
tiesības vadīt motorizētos Transportlīdzekļus (t.i., vadītāja apliecību), un
apstiprina to derīgumu, ievērojot Mobilajā lietotnē noteikto kārtību:
3.3.6.1.
augšupielādē savas
sejas un autovadītāja apliecības priekšpuses fotoattēlus;
3.3.6.2.
Sabiedrība pārbauda
sejas līdzību un dokumenta, kas apliecina tiesības vadīt motorizētos transportlīdzekļus,
derīgumu.
3.4.
Ja Lietotājs
neievada pareizus datus vai ievada nepareizus vai nepatiesus datus, Lietotāja
reģistrācija tiek uzskatīta par nederīgu un tiek atcelta.
3.5.
Lietotājs aizsargā
detalizēto informāciju par pieteikšanos un Paroli, un Lietotājam nav tiesību to
izpaust trešajām personām. Lietotājs ir atbildīgs par savas pieteikšanās
informācijas un Paroles drošības un konfidencialitātes nodrošināšanu.
3.6.
Lietotājam nav
tiesību:
3.6.1.
nodot, tirgot vai
iznomāt savu CityBee kontu;
3.6.2.
veidot viltus,
nelikumīgus, nepatiesus CityBee kontus.
3.7.
Lietotājs
nekavējoties paziņo Sabiedrībai, ja viņa/viņas:
3.7.1.
pieteikšanās dati
ir pazaudēti vai kļūst pieejami trešajai personai;
3.7.2.
CityBee konts ir
apdraudēts vai pieejams trešajai personai.
3.8.
Saņemot lietotāja
3.7. punktā minēto paziņojumu, Sabiedrība nekavējoties, bet ne vēlāk kā
8 (astoņu) darba stundu laikā, bloķē Lietotāja CityBee kontu.
3.9.
Gan Sabiedrība, gan
Lietotājs apņemas paziņot viens otram par jebkādām izmaiņām to datos (vārds,
uzvārds/nosaukums, adrese, reģistrācijas numurs u.c.) ne vēlāk kā
5 (piecu) kalendāro dienu laikā.
3.10.
Zaudējumus, kas
radušies pēc 3.7. punktā minētā Lietotāja paziņojuma, sedz Sabiedrība,
izņemot gadījumus, kad kaitējums radies Lietotāja tīšas darbības dēļ. Lietotājs
ir atbildīgs un uzņemas visus riskus, kas saistīti ar gadījumu, kad viņa/viņas
CityBee kontu izmanto kāda neautorizēta trešā persona, līdz brīdim, kad tiek
iesniegts 3.7. punktā minētais Lietotāja paziņojums, izņemot gadījumus,
kad:
3.10.1.
zaudējumi radušies
Sabiedrības rupjas nolaidības vai nodoma dēļ, vai
3.10.2.
zaudējumi radušies
tādu apstākļu rezultātā, kas bija Sabiedrības kontrolē.
3.11.
Lietotājs
nodrošina, ka, lietojot datortehniku, programmatūru vai citas iekārtas
reģistrācijai un/vai pieteikšanai Elektroniskajā sistēmā, ir jāaktivizē visi
racionālie un mūsdienu drošības pasākumi (ieskaitot antivīrusu,
anti-ļaunprogrammatūras un ugunsmūrus), un ir attiecīgi atbildīgs par visām
sekām, kas rodas Lietotāja datora, viedtālruņa, planšetdatora vai citas ierīces
neatbilstošas aizsardzības rezultātā.
IV.
VISPĀRĪGIE LIETOŠANAS NOTEIKUMI UN NOSACĪJUMI
Vispārīgi noteikumi
4.1. Sabiedrība apņemas nodrošināt, ka Transportlīdzeklis vai
Īpašums ir labā kārtībā un stāvoklī un ir piemērots lietošanai un ekspluatācijai.
4.2. Transportlīdzekļa defekti vai nepareiza darbība, kas
neietekmē satiksmes drošību un kuriem nav ietekmes īstermiņā, kā arī trūkumi,
kas neizriet no nepareizas Transportlīdzekļa vai Īpašuma uzturēšanas, nav
uzskatāmi par defektiem.
4.3. Lietotājs apņemas izmantot Pakalpojumus saskaņā ar šiem
Noteikumiem un nosacījumiem un rīkoties kā pietiekami uzmanīga, piesardzīga,
atbildīga un informēta persona.
4.4. Izmantojot Pakalpojumus, Lietotājs cita starpā:
4.4.1. ievēro Transportlīdzekļa ekspluatācijas prasības, ko
noteicis Transportlīdzekļa ražotājs un kas norādītas Transportlīdzekļa
rokasgrāmatās/instrukcijās, kas glabājas Transportlīdzeklī;
4.4.2. ievēro šajos Noteikumos un nosacījumos izklāstītos
Sabiedrības norādījumus un ieteikumus;
4.4.3. ievēro Ceļu satiksmes noteikumus;
4.4.4. nav tiesīgs izmantot Transportlīdzekli sacīkstēm vai
citiem ar sportu vai sacīkstēm saistītiem mērķiem, izmantot to kā mācību
transportlīdzekli, vai izmantot Transportlīdzekli ar nemainīgu palielinātu
kravu (smagu preču pārvadāšanai u.c., izņemot kravas Transportlīdzekļus), izmantot
citu transportlīdzekļu vilkšanai, izmantot motorizēto Transportlīdzekli
mērķiem, kuriem tas nav pielāgots vai paredzēts, izmantot motorizēto
Transportlīdzekli piemērojamajos tiesību aktos aizliegtu darbību veikšanai;
4.4.5. ievēro citu piemērojamo tiesību aktu prasības;
4.4.6. ievēro arī tās Transportlīdzekļa ekspluatācijas prasības,
kas iepriekš nav minētas šajos Noteikumos un nosacījumos, lai gan ir uzskatāmas
par parastām šāda veida īpašuma lietošanas prasībām.
4.5. Lietotājs apņemas nekavējoties informēt Sabiedrību un
attiecīgās valsts iestādes (piemēram, policiju, ugunsdzēsības dienestu), ja
Transportlīdzeklis ir iznīcināts, bojāts, sabojājas vai citādi kļūst
nepiemērots lietošanai, kā arī informēt par apstākļiem, kas liedz
Transportlīdzekli ekspluatēt un izmantot.
4.6. Lietotājs nav tiesīgs nodot Transportlīdzekli, Īpašumu
apakšnomā, cedēt savas no šiem Noteikumiem un nosacījumiem izrietošās tiesības
un pienākumus, vai nodot Transportlīdzekli citai personai, vai atļaut citai
personai izmantot Transportlīdzekli bez Sabiedrības iepriekšējas rakstveida
piekrišanas.
4.7. Lietotājs ir pilnībā atbildīgs par Transportlīdzekli vai
Īpašumu tā Lietošanas periodā. Šajā Lietošanas periodā Lietotājs uzņemas visu
atbildību kā paaugstināta riska avota vadītājs. Lietotājs ir atbildīgs par tādu
personu drošību, veselību, dzīvības zaudēšanu, kā arī īpašuma iznīcināšanu vai
zaudēšanu, kuras lieto Transportlīdzekli vai Īpašumu kopā ar Lietotāju
(piemēram, pasažieri), ja vien piemērojamie tiesību akti neparedz citādi.
4.8.
Pakalpojumu izmantošanas fakts tiek uzskatīts par Lietotāja apliecinājumu,
ka (i) viņam/viņai ir pietiekamas zināšanas, kā lietot un vadīt
Transportlīdzekli vai Īpašumu, (ii) viņam/viņai ir nepieciešamās prasmes,
lai izmantotu Transportlīdzekli vai Īpašumu, un (iii) viņš/viņa atbilst
fiziskās sagatavotības standartam, kas nepieciešams Transportlīdzekļa
vadīšanai.
4.9.
Lietotājam:
4.9.1. jābrauc droši;
4.9.2. jāuzsāk Transportlīdzekļa bremzēšana
un vadīšana drošā ātrumā, ņemot vērā pieredzi, prasmes un laika apstākļus;
4.9.3. jāvalkā galvas aizsargs un
atbilstošs apģērbs (divriteņu Transportlīdzekļu un Īpašuma gadījumā);
4.9.4. jānovērtē laika un vides apstākļi un
jālieto Transportlīdzekli vai Īpašumu tikai pēc tam, kad pārliecinājies, ka tā
lietošana ir droša un neapdraud Lietotāju, citas personas vai Sabiedrību.
4.10. Gadījumā, ja Lietotājs uz īsu laiku
pārtrauc lietot Transportlīdzekli vai Īpašumu, bet nav pabeidzis savu braucienu
vai rezervāciju, Lietotājam jāveic visi pasākumi, lai nodrošinātu Transportlīdzekļa
vai Īpašuma drošību un lai to nevarētu piesavināties trešās personas (t.i., tas
ir aizslēgts, logi ir aizvērti, gaismas un atskaņotājs ir izslēgts utt.).
4.11.
Transportlīdzekli
vai Īpašumu var izmantot Lietuvas, Latvijas un Igaunijas teritorijā. Lietotājam
ir atļauts izmantot Transportlīdzekli vai Īpašumu ārpus Lietuvas, Latvijas un
Igaunijas teritorijas tikai ar Sabiedrības iepriekšēju rakstveida piekrišanu.
4.12. Izmantojot Transportlīdzekli vai
Īpašumu, Lietotājam:
4.12.1. jābūt pilnīgi skaidrā (0.00 promiles),
un viņš/viņa nedrīkst būt psihoaktīvo vielu ietekmē;
4.12.2. ir aizliegts vadīt
Transportlīdzekli, ja viņš/viņa ir slims vai noguris vai ja viņa/viņas vadīšana
var radīt risku satiksmes drošībai, nodot Transportlīdzekli vai Īpašumu citām
personām braukšanai vai citādai lietošanai;
4.12.3. ir pienākums ievērot citas prasības,
kas piemērojamas to transportlīdzekļu kategorijām, kurus viņš/viņa drīkst
vadīt, kā norādīts vadītāja apliecībā.
4.13. Sabiedrība ir tiesīga
transportlīdzeklī uzstādīt alko-bloķētāju, t.i., alkometru, kas novērš
Transportlīdzekļa iedarbināšanu, ja vadītāja izelpā ir pārāk daudz alkohola.
Rezervēšana, savākšana, izmantošana
4.14. Pirms ceļojuma sākšanas
Transportlīdzeklis ir jārezervē Mobilajā lietotnē. Motorizēto Transportlīdzekli
var rezervēt uz laika periodu, kas norādīts Mobilajā lietotnē, pirms paredzamā
motorizētā Transportlīdzekļa lietošanas sākuma. Lai veiktu rezervāciju,
Lietotājam jāveic šādas darbības:
4.14.1. jāpiesakās Elektroniskajā sistēmā,
ievadot Paroli, kur tas tiek prasīts;
4.14.2. jāizvēlas vēlamais
Transportlīdzeklis;
4.14.3. jāapstiprina attiecīgā
Transportlīdzekļa rezervācija.
4.15. Rezervācijas apstiprinājums tiks
ģenerēts Mobilajā lietotnē un redzams Lietotāja ekrānā.
4.16. Nokļūstot līdz Transportlīdzekļa vai
Īpašuma stāvvietai, Lietotājam jāizvēlas atbilstoša komanda un jāseko Mobilajā
lietotnē redzamajiem norādījumiem, lai atslēgtu Transportlīdzekli vai Īpašumu,
vai arī pēc brauciena pabeigšanas - lai to aizslēgtu.
4.17. Lietotājs pārbauda Transportlīdzekli
(gan Transportlīdzekļa iekšpusi, gan ārpusi), lai pārliecinātos, ka
motorizētajam Transportlīdzeklim nav skaidri redzamu bojājumu, un apņemas
pārbaudīt, vai ir pieejami visi motorizētā Transportlīdzekļa piederumi un
aksesuāri (aizdedzes atslēga, Degvielas karte un Transportlīdzekļa dokumenti).
Par jebkurām konstatētajām neatbilstībām Lietotājs nekavējoties paziņo
Sabiedrībai pa tālruņa numuru +371 28908649 (vai citu numuru, kas šim mērķim
norādīts Vietnē vai Mobilajā lietotnē) vai uz e-pasta adresi info@citybee.lv. Ja skaidri redzamam bojājumam ir
piestiprināta oranža uzlīme, kas apliecina, ka par bojājumu jau ir paziņots,
Sabiedrība nav papildus jāinformē. Pretējā gadījumā visi nepaziņotie zaudējumi
tiek uzskatīti par tādiem, kas radušies Lietotāja Lietošanas periodā.
4.18. Ja Lietotājs paredz, ka var tikt
pārsniegts Transportlīdzekļa vai Īpašuma maksimālais lietošanas termiņš,
viņam/viņai par to jāinformē Sabiedrība ne vēlāk kā divas stundas pirms
maksimālā termiņa beigām. Transportlīdzekļa vai Īpašuma izmantošanas maksimālo
termiņu var pagarināt, līdzējiem savstarpēji vienojoties.
Nelaimes gadījumi Lietošanas periodā
4.19. Ja Transportlīdzeklis vai Īpašums tiek konfiscēts vai
arestēts, vai tā Lietošanas periodā tiek ierobežotas citas tiesības uz to
Lietotāja vainas dēļ vai tādu apstākļu dēļ, kas rodas Lietošanas Periodā,
Lietotājs īsteno visus savus ar Transportlīdzekli vai Īpašumu saistītos
pienākumus pirms Transportlīdzekļa vai Īpašuma atdošanas uzņēmumam.
4.20. Ja Transportlīdzeklis vai Īpašuma
sabojājas, Transportlīdzekļa informācijas panelī parādās trauksmes signāli, ir
dzirdami aizdomīgi svešādi trokšņi vai Transportlīdzekli vai Īpašumu nav
iespējams turpmāk droši ekspluatēt, Lietotājam ir nekavējoties
(i) jāpārtrauc Transportlīdzekļa vai Īpašuma ekspluatācija,
(ii) telefoniski par to jāinformē Sabiedrība, kā arī (iii) jāievēro
Sabiedrības turpmākie norādījumi.
4.21. Ja satiksmes negadījumā vai citu
apstākļu rezultātā Transportlīdzeklim ir nodarīts jebkāds kaitējums, Lietotājam
ir nekavējoties par to jāpaziņo Sabiedrībai un attiecīgajām valsts iestādēm (policijai, ugunsdzēsības dienestam
u.c.), jāaizpilda paziņojums par ceļu satiksmes negadījumu un jāveic citi
nepieciešamie pasākumi, lai novērstu vai samazinātu kaitējumu
Transportlīdzeklim, citam īpašumam un/vai personām. Īpašuma bojājuma gadījumā
Lietotājam nekavējoties jāpaziņo Sabiedrībai un jāveic citas nepieciešamās
darbības, lai novērstu vai mazinātu attiecīgā Īpašuma bojājumus.
Brauciena pabeigšana un atgriešana
4.22. Pēc ceļojuma pabeigšanas Lietotājam
ir jāatgriež Transportlīdzeklis vai Īpašums stāvvietā, ja tāda ir.
4.23.
Stāvvieta, no kuras Lietotājs paņem Transportlīdzekli, un Stāvvieta, kurā
Transportlīdzeklis tiek atgriezts, var būt dažādas. Dažu modeļu motorizētie
Transportlīdzekļi, kas ir norādīti Vietnē un/vai Mobilajā lietotnē, ir
jāatgriež tajā pašā Stāvvietā, no kuras motorizētais Transportlīdzeklis ir
paņemts. Atbilstīgo Stāvvietu sarakstam ir jābūt pieejamam Elektroniskajā sistēmā.
4.24. Pirms motorizētā Transportlīdzekļa
atgriešanas Lietotājs noliek motorizētā Transportlīdzekļa atslēgu tajā pašā
vietā, no kuras tā tika paņemta, pārbauda, vai motorizētajā Transportlīdzeklī
nav atstātas personīgās mantas, no Transportlīdzekļa iztīra atkritumus un (vai)
smiltis (ja nepieciešams) un pārbauda, vai visi Transportlīdzekļa dokumenti,
piederumi un aksesuāri ir savās vietās.
4.25. Pēc atgriešanas Stāvvietā
Transportlīdzeklis vai Īpašums ir jāaizslēdz atbilstoši Mobilajā lietotnē
norādītajām instrukcijām. Lai aizslēgtu Transportlīdzekli vai Īpašumu,
Lietotājam Mobilajā lietotnē jāizvēlas atbilstoša komanda un jāievēro tajā
norādītās instrukcijas. Pēc visu darbību pabeigšanas un pārliecināšanās, ka
Transportlīdzeklis vai Īpašums ir aizslēgts, Lietotājs var atstāt
Transportlīdzekli vai Īpašumu.
4.26. Lietotājs ir atbildīgs par Ceļu
satiksmes noteikumu un/vai citu ar transportlīdzekļu novietošanu saistītu
tiesību aktu, noteikumu vai ierobežojumu pārkāpumiem, pat ja Transportlīdzeklis
ir novietots Stāvvietā.
4.27. Lietotāja pienākums ir atgriezt
Transportlīdzekli vai Īpašumu tādā stāvoklī, kas nav sliktāks par stāvokli,
kādā Transportlīdzeklis vai Īpašums tika saņemts, ņemot vērā parasto
nolietojumu. Lai noteiktu motorizētā Transportlīdzekļa parasto nolietojumu,
līdzēji vadās pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) un
Latvijas Līzinga devēju asociācijas (LLDA) izstrādātajām vadlīnijām, kas
publicētas Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas tīmekļa vietnē
http://www.autoasociacija.lv/files/konsolideta_instrukcija_nolietojumam.pdf,(vadlīnijas
ir uzskatāmas par šo Noteikumu neatņemamu sastāvdaļu), un prasībām, kas
noteiktas tehniskās apkopes noteikumos un nosacījumos. Parastais nolietojums
neietver:
4.27.1.
salauztas, deformētas vai citādi mehāniski vai termiski
bojātas detaļas, ierīces un mehānismus;
4.27.2.
Transportlīdzekļa virsbūves iespiedumus, krāsas slāņa
plaisas un redzamus skrāpējumus (kur krāsas slānis ir bojāts līdz gruntējuma
slānim);
4.27.3.
krāsas slāņa nolietojumu Transportlīdzekļa intensīvas
mazgāšanas un/vai tīrīšanas rezultātā;
4.27.4.
zemas kvalitātes remontdarbus un/vai remontdarbu
rezultātā radušos defektus;
4.27.5.
Transportlīdzekļa virsbūves stiklu plaisas;
4.27.6.
skrambas Transportlīdzekļa virsbūves stiklos, kas radušās
nepareizas Transportlīdzekļa izmantošanas un/vai tīrīšanas rezultātā;
4.27.7.
salona bojājumus, piemēram, sadedzinātus vai notraipītus
sēdekļus, salauztas priekšējā paneļa vai bagāžas nodalījuma vāka plastmasas
detaļas, logu atvēršanas rokturus u.c.;
4.27.8.
bojātu Transportlīdzekļa virsbūves ģeometriju.
V.
MOTORIZĒTĀ TRANSPORTLĪDZEKĻA LIETOŠANAS NOTEIKUMI
Lietošana
5.2.
Lai vadītu motorizēto Transportlīdzekli, tas jāiedarbina,
izmantojot aizdedzes atslēgu, kas atrodas Transportlīdzeklī. Ja motorizētajam
Transportlīdzeklim nav nepieciešama aizdedzes atslēga, motorizēto Transportlīdzekli
iedarbina, nospiežot pogu un turot nospiestu bremzes pedāli.
5.3.
Lietotājam jānodrošina, ka motorizētajā Transportlīdzeklī
neviens nesmēķē.
5.4.
Ja Lietotājs ar motorizēto Transportlīdzekli pārvadā
dzīvnieku, dzīvnieks jāpārvadā tikai speciāli pielāgotā transportēšanas kastē.
5.5.
Jebkuras darbības vai mēģinājumi nolasīt, nokopēt,
izmainīt vai dzēst motorizētā Transportlīdzekļa sistēmas datus ir stingri
aizliegtas.
5.6.
Maksimālais motorizētā Transportlīdzekļa lietošanas
termiņš ir 30 dienas, ja vien līdzēji nav vienojušies citādi. Ja Lietotājs
neatgriež motorizēto Transportlīdzekli ilgāk par 30 dienām, kopš
Transportlīdzekļa izmantošanas sākuma, Sabiedrība ir tiesīga vērsties policijā
saistībā ar motorizētā Transportlīdzekļa zādzību, kā arī bloķēt Transportlīdzekļa
motora iedarbināšanu. Ja ir paredzams, ka tiks pārsniegts maksimālais
izmantošanas periods, Sabiedrība ir jāinformē ne vēlāk kā divas stundas pirms
maksimālā termiņa beigām. Motorizētā Transportlīdzekļa izmantošanas maksimālo
termiņu var pagarināt, līdzējiem savstarpēji atsevišķi vienojoties.
5.7.
Pēc tam, kad 7 (septiņas) kalendārās dienas iepriekš
Lietotājam ir sniegts rakstveida paziņojums (t.sk., pa e-pastu vai īsziņas
veidā), Sabiedrība ir tiesīga jebkurā Lietošanas perioda brīdī aizvietot nomāto
Transportlīdzekli ar citu atbilstošās kategorijas un parametru
Transportlīdzekli, lai Sabiedrība varētu veikt periodiskus Transportlīdzekļa
uzturēšanas un remonta darbus, novērst Transportlīdzekļa nepilnības vai veikt
citas nepieciešamās darbības. Lietotājam, saņemot šajā punktā minēto
Sabiedrības paziņojumu, jāļauj
Sabiedrībai aizvietot Transportlīdzekli (t.sk. arī jāatgriež Transportlīdzekļa
atslēgas un citi no Transportlīdzekļa paņemtie priekšmeti, un jāpaņem visas
personīgās mantas no nomātā Transportlīdzekļa) Sabiedrības norādītajā dienā un
laikā, un vietā, par kuru līdzēji vienojušies, un jāpieņem cits
Transportlīdzeklis saskaņā ar šiem Noteikumiem un nosacījumiem.
Atgriešana
5.8.
Motorizēto Transportlīdzekli atgriež un novieto vietā,
kur tam var publiski piekļūt jebkurā laikā, un saskaņā ar spēkā esošajiem Ceļu
satiksmes noteikumiem un/vai citiem tiesību aktiem, noteikumiem vai
ierobežojumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu novietošanu.
Transportlīdzekļus nevar novietot:
5.8.1.
laukumos ar barjerām (izņemot īpašās autostāvvietās
lidostās, kas norādītas Mobilajā lietotnē);
5.8.2.
pazemes autostāvvietās.
5.9.
Ja Lietošanas periodā Lietotājs novieto motorizēto
Transportlīdzekli apmaksātā autostāvvietā (ārpus SIA “Rīgas satiksme” vai citām
Sabiedrības apmaksātajām autostāvvietām), viņš/viņa maksā par Transportlīdzekļa
novietošanu.
5.10. Lai atgrieztu motorizēto
Transportlīdzekli, Lietotājam Mobilajā lietotnē ir jāizvēlas komanda “aizslēgt
Transportlīdzekli”. Pirms motorizētā Transportlīdzekļa atstāšanas, Lietotājs
apņemas nodrošināt, ka tas ir aizslēgts, visi logi un jumta lūkas ir aizvērtas,
un visi motorizētā Transportlīdzekļa piederumi ir atstāti Transportlīdzeklī.
Degvielas kartes
5.11. Katrā motorizētajā Transportlīdzeklī
jābūt pieejamai Degvielas kartei. Kartes ir Sabiedrības īpašums. Degvielas
kartes izmantošanas gadījumā degvielas cena netiek iekasēta, bet tiek iekļauta
Lietotāja samaksātajā pakalpojuma maksā.
5.13. Lietotāja pienākums ir uzraudzīt
Degvielas karti un pēc izmantošanas atstāt to motorizētajā Transportlīdzeklī.
Degvielas kartes nozaudēšanas gadījumā Lietotājs nekavējoties par to paziņo Sabiedrībai
un atlīdzina tās zaudējumus.
5.14. Motorizētā Transportlīdzekļa
degvielas uzpildīšanai drīkst izmantot tikai to Degvielas karti, kas pieejama
attiecīgajā motorizētajā Transportlīdzeklī.
5.15. Ja motorizētā Transportlīdzekļa
degvielas rezerve samazinās līdz 1/4 no degvielas tvertnes, Lietotājam
jāpiepilda motorizētā Transportlīdzekļa degvielas tvertne tuvākajā tās
sabiedrības uzpildes stacijā, kas ir izdevusi Degvielas karti. Degvielas kartes
PIN kods ir atrodams Mobilajā lietotnē.
VI.
DIVRITEŅU TRANSPORTLĪDZEKĻU LIETOŠANAS NOTEIKUMI UN
NOSACĪJUMI
6.1.
Ievērojot Latvijas Republikas Civillikuma 195., 197. un 260. pantu
prasības, divriteņu Transportlīdzekli, kuru vada, izmantojot muskuļu spēku
(velosipēds), var nomāt/īrēt arī persona, kas jaunāka par 18 gadiem .
6.2.
Divriteņu Transportlīdzekli, ko darbina elektromotors, drīkst nomāt un
lietot tikai pilngadīga persona (vecāka par 18 gadiem).
6.3.
Nepilngadīgās personas vecumā no 16 līdz 18 gadiem arī pašas ir atbildīgas
par savām no šiem Noteikumiem un nosacījumiem izrietošajām līgumsaistībām.
6.4.
Ja divriteņu Transportlīdzeklis ir velosipēds, tas var izturēt svaru līdz
120 kg, bet somas svaram jābūt ne vairāk kā 5 kg.
6.5.
Ja divriteņu Transportlīdzeklis ir skūters, tas var izturēt svaru līdz
100 kg.
VII. ĪPAŠUMA LIETOŠANAS NOTEIKUMI UN
NOSACĪJUMI
7.1.
Ievērojot Latvijas Republikas Civillikuma 195., 197. un 260. pantu
prasības, Īpašumu var nomāt/īrēt arī persona, kas jaunāka par 18 gadiem.
7.2.
Lietojot Īpašumu, Lietotājam ir jāveic atbilstoši aizsardzības pasākumi (piemēram,
jāvalkā ķivere un citi aizsarglīdzekļi, glābšanas veste utt.).
7.3.
Lietotājs, kas jaunāks par 18 gadiem, var izmantot Īpašumu tikai pieaugušā
uzraudzībā.
7.4.
Lietojot Īpašumu, Lietotājs nedrīkst pārsniegt maksimālo Īpašuma slodzes
svaru, kas norādīts uz pašā Īpašuma, Mobilajā lietotnē vai Vietnē.
7.5.
Maksimālais Īpašuma lietošanas termiņš ir 24 (divdesmit četras)
stundas.
VIII. ATBILDĪBA
8.1.
Lietošanas periodā Lietotājs ir pilnībā atbildīgs par Transportlīdzekļa vai
Īpašuma drošību.
8.2.
Lietotājs uzņemas pilnu atbildību par Lietošanas periodā pieļautajiem
tiesību aktu pārkāpumiem un trešajām personām nodarīto kaitējumu, izņemot gadījumus,
kad:
8.2.1. šādi pārkāpumi tika izdarīti vai bojājumi tika nodarīti
Sabiedrības un/vai trešo personu vainas dēļ;
8.2.2. pastāv citi likumīgi iemesli, kas ierobežo vai novērš
Lietotāja atbildību (piemēram, nepārvarama vara, valsts rīcība utt.).
8.3. Lietotājs nav atbildīgs par jebkādu Transportlīdzekļa vai
Īpašuma nepilnību, kas rodas Transportlīdzekļa vai Īpašuma ekspluatācijas laikā
un ko radījusi iepriekšējā lietošana, ekspluatācija vai parastais nolietojums,
ja Lietotājs nekavējoties par to paziņo Sabiedrībai pa tālruni un rīkojas
saskaņā ar Sabiedrības sniegtajiem norādījumiem.
8.4. Lietotājs ir atbildīgs par sava
apģērba, priekšmetu un citu mantu, kas atrodas Transportlīdzeklī vai tiek
izmantotas Pakalpojumu lietošanas laikā, bojājumu, ja vien šāds kaitējums nav
radies Sabiedrības nodoma vai rupjas nolaidības dēļ.
8.5.
Transportlīdzekļa vai Īpašuma nozaudēšanas gadījumā
Lietotājs apņemas samaksāt Sabiedrībai Cenrādī norādīto soda naudu un
atlīdzināt Sabiedrībai visus zaudējumus, kurus nesedz šī soda nauda. Pēc soda
naudas samaksas Sabiedrībai Lietotājs neiegūst īpašumtiesības uz
Transportlīdzekli vai Īpašumu. Sabiedrība pieliks visas pūles, lai atgūtu
Transportlīdzekli vai Īpašumu.
8.6. Soda nauda, kas norādīta šajos Noteikumos un nosacījumos
un/vai Cenrādī, tiek uzskatīta par Sabiedrības minimālajiem neapstrīdamajiem
zaudējumiem, t.sk., iespējamo kaitējumu Sabiedrības nemateriālajai vērtībai,
preču zīmei, tirdzniecības nosaukumam, korporatīvajai un sociālajai
integritātei un reputācijai, kā arī Sabiedrības zīmola tēlam, ko izraisījusi
Lietotāja prettiesiska un bezatbildīga rīcība. Jebkura soda nauda, kas
Lietotājam piemērota saskaņā ar šiem Noteikumiem un nosacījumiem, ir paredzēta,
lai segtu un kompensētu zaudējumus, kas radušies Sabiedrībai, un to nevar
interpretēt kā soda sankcijas, pat ja tā definēta kā vai dēvēta par “Soda naudu”. Soda naudas vai kavējuma procentu samaksa neatbrīvo
Lietotāju no pienākuma atlīdzināt visus pārējos Sabiedrībai nodarītos
zaudējumus, kurus nesedz attiecīgā soda nauda. Jebkurā gadījumā šajos
Noteikumos un nosacījumos paredzētās soda naudas piemērošana neatbrīvo
Lietotāju no pienākuma izpildīt noteiktās saistības.
Soda nauda
8.7. Lietotājs maksā Sabiedrībai soda
naudu, ja Lietotāja vainas dēļ Transportlīdzeklis vai tā piederumi (piemēram, motora
aizdedzes atslēga), vai Īpašums tiek sabojāts, iznīcināts vai nozaudēts, vai
Sabiedrībai ir nodarīts cits kaitējums, vai Lietotājs pārkāpj savus pienākumus
saskaņā ar šiem Noteikumiem un nosacījumiem, atbilstoši Cenrādī norādītajam.
8.8. Lietotāja pienākums ir samaksāt
Sabiedrībai šādas soda naudas:
8.8.1.
soda naudu par
riepas sabojāšanu, ja to nevar salabot;
8.8.2.
soda naudu par
smēķēšanu Transportlīdzeklī;
8.8.3.
soda naudu par
pretlikumīgu Degvielas kartes izmantošanu (sk.5.12 sadaļu);
8.8.4.
soda naudu par
bīstamu vai neuzmanīgu braukšanu;
8.8.5.
soda naudu par
transportlīdzekļa vadīšanu alkohola, narkotisko un/vai citu psihoaktīvo vielu
ietekmē;
8.8.6.
soda naudu par
velosipēda piesavināšanos;
8.8.7.
soda naudu par
atļauju citai personai izmantot savu CityBee kontu vai nomāto
Transportlīdzekli;
8.8.8.
soda naudas par citiem
pārkāpumiem atbilstoši Cenrādī norādītajam.
8.9. Soda naudas apmērs ir publicēts Cenrādī, kas pieejams
Vietnē un Mobilajā lietotnē.
8.10. Lietotājam ir tiesības maksāt samazinātu soda naudu, ja:
8.10.1.
viņš/viņa ir
abonējis Premium plānu un plāns bija spēkā, kad radās soda naudas pamats;
Piemērojamo samazinājumu summas ir norādītas Cenrādī, kas
pieejams Vietnē un Mobilajā lietotnē.
Zaudējumi
8.11. Ja Lietotājs izraisa negadījumu, attiecīgā Lietotāja
pienākums ir samaksāt Sabiedrībai fiksētu summu, kas norādīta Cenrādī. Šī summa var tikt automātiski ieturēta no Lietotāja
Maksājumu konta. Summa tiek ieturēta no Lietotāja Maksājumu konta uzreiz pēc
negadījuma konstatēšanas, pienācīgas reģistrēšanas un pēc tam, kad Lietotājs ir
par to saņēmis iepriekšēju paziņojumu (izmantojot Mobilo lietotni vai citādi).
Ja Sabiedrības faktiskie zaudējumi ir mazāki par ieturēto summu, Sabiedrība
pārskaita starpību uz Lietotāja Maksājumu kontu 14 kalendāro dienu laikā
no brīža, kad ir noteikts faktisko zaudējumu apmērs un par to ir paziņots
Lietotājam.
8.12. Ciktāl to nesedz soda nauda un citi maksājumi, ko
Lietotājs maksā Sabiedrībai (t.sk., iepriekš 8.11sadaļā norādīto), Lietotājs atlīdzina visus zaudējumus, kas Sabiedrībai
radušies Lietotāja vainas dēļ (ar nodomu vai rupjas nolaidības dēļ) šādos
gadījumos:
8.12.1.
Transportlīdzekļa
vai Īpašuma lietošanas noteikumu un nosacījumu neievērošanas rezultātā;
8.12.2.
nepatiesu datu vai informācijas
rezultātā, ko Lietotājs sniedzis reģistrējoties;
8.12.3.
ja
Transportlīdzeklis vai Īpašums izmantots mērķiem, kuriem tas nav plānots un
paredzēts;
8.12.4.
ja
Transportlīdzekli vai Īpašumu ekspluatējusi neautorizēta persona;
8.12.5.
ja Lietotājam nav
tiesību vadīt šādas kategorijas Transportlīdzekli vai nav tiesību vadīt
Transportlīdzekļus;
8.12.6.
ja
Transportlīdzeklis vai Īpašums lietots alkohola, narkotisko un/vai citu
psihoaktīvo vielu ietekmē;
8.12.7.
ja netiek ievērotas
ceļu policijas vai citu kompetento iestāžu prasības;
8.12.8.
ja Lietotājs
izmanto Transportlīdzekli vai Īpašumu noziedzīgu darbību veikšanai;
8.12.9.
kas radušies,
iekraujot kravu Transportlīdzeklī vai izkraujot kravu no Transportlīdzekļa;
8.12.10. Transportlīdzekļa nozaudēšanas rezultātā;
8.12.11. Transportlīdzekļa iekšpuses (aprīkojuma) vai ārpuses
notraipīšanas, saskrāpēšanas, saplēšanas gadījumā, ko izraisījis Lietotājs,
pasažieri vai mājdzīvnieki, citu Īpašuma vai tā sastāvdaļu iznīcināšanas vai
bojāšanas gadījumā;
8.12.12. ja Lietotājs nepaziņo policijai, ugunsdzēsības dienestam
un/vai citām kompetentām iestādēm par ceļu satiksmes negadījumu;
8.12.13. ja kompetentās iestādes Sabiedrībai piemēro naudas sodus,
nodokļus, nodevas, soda naudas vai citas maksas vai sankcijas;
8.12.14. citu piemērojamo tiesību aktu pārkāpuma rezultātā.
Papildu maksas
8.13. Ja Transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā tas (tā
iekšpuse vai ārpuse) kļūst netīrāks nekā parastas ekspluatācijas laikā,
Lietotāja pienākums ir samaksāt Cenrādī norādītās maksas, bet ja šādas maksas
nav norādītas, Transportlīdzekļa mazgāšanas un tīrīšanas izmaksas.
8.14. Ja Lietotājs, izmantojot Transportlīdzekli, pārkāpj spēkā
esošos Ceļu satiksmes noteikumus, Sabiedrība ir tiesīga no viņa/viņas iekasēt
administrācijas maksu (norādīta Cenrādī). Administrācijas maksa atlīdzina
Sabiedrības izdevumus, kas saistīti ar pārkāpumu un tā pārvaldību (ieskaitot
saziņu ar valsts iestādēm); saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem piemēroto
naudas sodu sedz Lietotājs.
8.15. Lietotājam var tikt piemērota maksa par kravas
Transportlīdzekļu vadīšanu uz atsevišķu valstu autoceļiem (plašāku informāciju
skatiet vietnē https://www.lvvignette.eu/).
8.16. Lietotājam var piemērot arī šādas papildu maksas:
8.16.1.
maksu par PVN
rēķina atkārtotu izsniegšanu/labošanu (skat.9.13 sadaļu);
8.16.2.
CityBee konta
atjaunošanas maksu.
8.17.
Pārējās papildu maksas var būt norādītas Cenrādī.
Norēķinu noteikumi,
apdrošināšana
8.18.
Sabiedrība no piesaistītā Maksājumu konta automātiski
ietur Cenrādī noteikto soda naudas un/vai papildu
maksas summu. Summa tiek ieturēta no Lietotāja Maksājumu konta uzreiz pēc
pārkāpuma konstatēšanas, pienācīgas reģistrēšanas un pēc tam, kad Lietotājs ir
saņēmis iepriekšēju paziņojumu (izmantojot Mobilo lietotni vai citādi).
8.19. 8.12sadaļā norādīto Sabiedrības zaudējumu gadījumā iepriekš
minēto zaudējumu summa tiek ieturēta no Lietotāja Maksājumu konta vai arī
Lietotājs tos apmaksā 7 (septiņu) dienu laikā no brīža, kad kaitējums tika
konstatēts, aprēķināts un Lietotājam ir paziņots par zaudējumiem. Lietotājs var
izteikt savus iebildumus pret zaudējumu faktu un/vai summu iepriekšminētā
7 dienu termiņa laikā.
8.20. Apdrošināšanas sabiedrības, kas apdrošinājusi
Transportlīdzekli, apdrošināšanas noteikumos minētajos gadījumos,
apdrošināšanas sabiedrībai atlīdzinot zaudējumus, tā iegūst regresa tiesības
iekasēt kopējo izmaksāto apdrošināšanas pabalstu no Lietotāja, ja zaudējumi,
pret kuriem Transportlīdzeklis ir apdrošināts, ir radušies viņa/viņas vainas
dēļ.
8.21. Gadījumos, kad par notikušo ir atbildīgs Lietotājs (vai apstākļos,
kas izraisa Lietotāja atbildību), Sabiedrībai arī ir tiesības nekavējoties un uz nenoteiktu laiku
pārtraukt
Pakalpojumu sniegšanu Lietotājam, bloķēt piekļuvi Kontam, bloķēt Transportlīdzekļa
iedarbināšanu, bloķēt Transportlīdzekļa vai Īpašuma atslēgšanu un bez turpmāka
paziņojuma paņem atpakaļ Transportlīdzekli vai Īpašumu.
8.22. Lietotājam ir jāievēro apdrošināšanas sabiedrības, kas ir
apdrošinājusi Transportlīdzekli vai Īpašumu, apdrošināšanas noteikumu prasības.
Apdrošināšanas noteikumi ir publicēti Vietnē.
Sabiedrības atbildība
8.23. Sabiedrība ir atbildīga par šajos
Noteikumos un nosacījumos paredzēto saistību izpildi un atlīdzina Lietotājam
tiešos zaudējumus, kas radušies nepareizas saistību izpildes dēļ .
8.24. Ciktāl šādus atbildības
ierobežojumus pieļauj piemērojamie likumi, Sabiedrība nav atbildīga par:
8.24.1. kaitējumu, kas Lietotājam radies
kavēšanās rezultātā, kas saistīta ar Pakalpojumu izmantošanu;
8.24.2. kaitējumu, ko Lietotājs nodarījis
trešajām personām, izmantojot Pakalpojumus;
8.24.3. kaitējumu Lietotāja veselībai vai
dzīvībai, kas nodarīts, izmantojot Pakalpojumus;
8.24.4. jebkādiem netiešiem zaudējumiem;
8.24.5. zaudējumiem, kas pārsniedz to Pakalpojumu
cenu, kuri netika sniegti vai tika sniegti nepareizi.
8.25.
Ja Sabiedrība nespēj nodrošināt atbilstošu Pakalpojumu sniegšanu Lietotājam
saskaņā ar šiem Noteikumiem un nosacījumiem (t.i., Transportlīdzeklis nav
atrodams norādītajā Stāvvietā vai Transportlīdzeklis nav labā stāvoklī vai nav ekspluatējams), pēc tam, kad Lietotājs ir par to
telefoniski paziņojis Sabiedrībai, Sabiedrība pēc Lietotāja ieskatiem apņemas:
(i) atlīdzināt Lietotājam taksometra izdevumus, par kuriem vienojas pa
tālruni un nepārsniedzot Cenrādī norādīto summu (izdevumus atlīdzina,
piemērojot atlaidi nākamajiem Pakalpojumiem, vai izdevumus atlīdzina,
pārskaitot tos tieši uz Lietotāja Maksājumu kontu),
vai (ii) piegādāt Lietotājam citu Transportlīdzekli ne vēlāk kā 1 (vienas)
stundas laikā.
8.26.
Sabiedrība
nav atbildīga par zaudējumiem, kas Lietotājam radušies saistībā ar nespēju
izmantot Transportlīdzekli vai Īpašumu, ja ir noticis negadījums, vai citu no
Sabiedrības neatkarīgu iemeslu dēļ.
8.27. Summa, kuru Sabiedrība atlīdzina Lietotājam (par ko vienojušies
līdzēji vai ko noteikusi kompetentā iestāde), pēc Lietotāja pieprasījuma
jāiekļauj turpmākajā rēķinā un/vai turpmākajos maksājumos vai jāpārskaita tieši
uz Lietotāja Maksājumu kontu.
IX.
MAKSĀJUMU NOTEIKUMI UN NOSACĪJUMI
9.1. Par Pakalpojumu izmantošanu Lietotājs maksā Sabiedrībai
maksu, kas norādīta Cenrādī un ir spēkā Pakalpojumu izmantošanas brīdī.
9.2.
Pakalpojumu maksas uzskaites nolūkos Lietošanas
periods sākas ar Transportlīdzekļa vai Īpašuma atslēgšanas un/vai tā paņemšanas
no Stāvvietas brīdi, vai pagarinātās rezervācijas gadījumā - no pagarinātā
rezervācijas laika apstiprināšanas brīža, un tas ilgst līdz brīdim, kad
Transportlīdzeklis vai Īpašums faktiski tiek atgriezts Stāvvietā un aizslēgts.
Pakalpojuma maksa tiek aprēķināta atbilstoši Cenrādim, kas ir spēkā Pakalpojuma
izmantošanas brīdī. Var paiet līdz pat 1 minūtei, lai atslēgtu vai
aizslēgtu (katra darbība atsevišķi) Transportlīdzekli vai Īpašumu, un šis laiks
tiek iekļauts Lietošanas periodā .
9.3. Pakalpojuma maksu par katru Transportlīdzekļa nobraukto
kilometru aprēķina, reizinot Transportlīdzekļa nobraukto kilometru skaitu ar
Cenrādī norādīto cenu par vienu kilometru. Motorizētā Transportlīdzekļa
nobraukto attālumu noapaļo līdz tuvākajam (lielākajam) kilometram.
9.4. Pakalpojuma maksa par Īpašuma izmantošanu tiek
aprēķināta, reizinot Īpašuma nomas cenu ar laika posmu, kurā Īpašums ticis
izmantots.
9.5. Lietotājam ir tiesības jebkurā laikā par papildu samaksu
abonēt Premium plānu. Papildu maksas un abonēšanas noteikumi ir norādīti Vietnē
un Mobilajā lietotnē, kā arī atrodami Cenrādī.
9.6. Sabiedrība pēc saviem ieskatiem ir tiesīga noteikt
Pakalpojumu kredītlimitu. Sabiedrībai ir ekskluzīvas tiesības jebkurā brīdī
mainīt iepriekš minēto kredītlimitu, atcelt, samazināt vai palielināt to.
9.7. Lietotāja pienākums ir savam CityBee kontam iesaistīt
maksājumu karti. Lietotājs ir
tiesīgs brīvprātīgi piesaistīt vairākas maksājumu kartes un pirms katra
brauciena izvēlēties karti, kas izmantojama norēķiniem par Pakalpojumiem.
Norēķinu kartei, kas piesaistīta CityBee kontam, ir jāiespējo automātiska
debetēšana no Lietotāja Maksājumu konta. Maksājumu summa tiek automātiski
ieturēta no iepriekš minētās kartes. Ja nav iespējams ieturēt naudu un/vai
kartē nepietiek līdzekļu, tiks mēģināts Pakalpojuma maksu automātiski iekasēt 1
(vienu) reizi stundā, līdz nenomaksātās summas tiek pilnībā samaksātas.
9.8. Sabiedrība automātiski ietur Pakalpojumu maksu no
Lietotāja Maksājumu konta ne biežāk kā 1 (vienu) reizi stundā.
9.9. Gadījumā, ja Sabiedrībai ir jāatlīdzina Lietotāja
zaudējumi un/vai ja Sabiedrība no Lietotāja Maksājumu konta ir ieturējusi summu
nejauši vai kļūdas dēļ, Sabiedrība nekavējoties pārskaita attiecīgo summu
Lietotāja Maksājumu kontā.
9.10. Lietotājam ir tiesības norādīt informāciju par PVN rēķinu
saņemšanu savā CityBee kontā.
9.11. Ja līdzekļu ieturēšana nav notikusi un/vai Lietotāja
Maksājumu kontā nepietiek līdzekļu, attiecīgais Lietotājs nevar veikt jaunu
braucienu (vai to rezervēt) vai izmantot Īpašumu līdz brīdim, kamēr nesamaksātā
summa nav samaksāta un nav notikusi pilnīga norēķināšanās par visiem
uzkrātajiem maksājumiem saskaņā ar Noteikumiem un nosacījumiem un Cenrādi.
9.12. Ja no Lietotāja Maksājumu konta nav automātiski ieturēta
maksa par un Lietotājs nav samaksājis par sniegtajiem Pakalpojumiem līdz iepriekšējā
mēneša pēdējai dienai, Sabiedrība izraksta PVN rēķinu par iepriekšējā mēnesī
sniegtajiem Pakalpojumiem (pamatojoties uz Elektroniskajā sistēmā un
Transportlīdzekļa sistēmā pieejamajiem datiem) un nosūta to Lietotājam pa
e-pastu līdz kārtējā mēneša 5. (piektajai) darbadienai. Lietotājs ir
tiesīgs arī pārskatīt izrakstītos rēķinus savā CityBee kontā. Saskaņā ar šiem
Noteikumiem un nosacījumiem Lietotāja pienākums ir norēķināties par iepriekšējo
mēnesi līdz kārtējā mēneša 5. (piektajai) darbadienai. Saņemot rēķinus,
Lietotāja pienākums ir pārbaudīt, vai šie rēķini ir pareizi, un 2 (divu)
darbadienu laikā paziņot Sabiedrībai par jebkuru pamanītu neatbilstību.
Lietotāja pienākums ir iesniegt jebkādas pretenzijas attiecībā uz rēķinā
norādīto informāciju 2 (divu) darbadienu laikā no rēķina saņemšanas. Ja
Lietotājs nav iesniedzis pretenzijas iepriekš noteiktajā termiņā, tiek
uzskatīts, ka Lietotājs ir akceptējis izrakstīto rēķinu.
9.13. Ja Lietotājs vēlas, lai tiktu atkārtoti izrakstīts/labots
PVN rēķins, kas viņam/viņai izrakstīts ne Sabiedrības vainas dēļ, (piem., ja
Lietotājs ir norādījis nepareizu informāciju vai fiziskai personai izrakstītais
rēķins ir atkārtoti jāizraksta juridiskajai personai), tiek piemērota Cenrādī norādītā papildu maksa par PVN rēķina atkārtotu izrakstīšanu/korekciju.
9.14. Ja Lietotājs nav saņēmis PVN rēķinu pa e-pastu līdz norādītā
termiņa beigu datumam, Lietotājs apņemas vērsties pie Sabiedrības, lai saņemtu
rēķinu. Lietotājam vienmēr jālejupielādē un jāpārbauda visi izrakstītie rēķini,
ieejot savā CityBee kontā.
9.15. Ja Lietotājs nav savlaicīgi veicis maksājumus, Sabiedrība
ir tiesīga pilnvarot parādu piedziņas uzņēmumu veikt parāda piedziņas darbības
vai cedēt savas prasības tiesības uz Lietotāja parāda piedziņu parādu piedziņas
uzņēmumam. Sabiedrības rīcībā esošo Lietotāja personisko informāciju var
nosūtīt valsts iestādēm un/vai tiesu izpildītājiem nodokļu vai soda naudas
piedziņas nolūkā.
9.16. Lietotājs maksā Sabiedrībai nokavējuma procentus 0,05
procentu apmērā no nokavētās summas par katru nokavēto dienu.
9.17. Ja Pakalpojumu izmantošanas laikā Lietotājs sasniedz Cenrādī noteikto limitu un uzkrātā Pakalpojumu maksa nav automātiski ieturēta no
Lietotāja Maksājumu konta, Sabiedrībai ir tiesības pieprasīt Lietotājam
samaksāt par Pakalpojumiem papildu summu avansā. Ja Lietotājs nesamaksā
iepriekš minēto summu saskaņotajā termiņā, viņa/viņas pienākums ir atgriezt
Transportlīdzekli vai Īpašumu Stāvvietā ne vēlāk kā 1 (vienu) stundu pēc
Sabiedrības pieprasījuma. Ja Lietotājs nespēj norēķināties vai atgriezt Transportlīdzekli
vai Īpašumu, Sabiedrībai ir tiesības apturēt Pakalpojumu sniegšanu Lietotājam, bloķēt Transportlīdzekļa vai Īpašuma iedarbināšanu,
atslēgšanu vai izmantošanu, līdz Lietotājs samaksā uzkrāto Pakalpojumu maksu, un ziņot policijai par
nelikumīgu Transportlīdzekļa piesavināšanos.
9.18. Pirms Lietotājs sāk lietot Transportlīdzekli vai Īpašumu,
Sabiedrībai ir tiesības pārbaudīt, vai Lietotāja Maksājumu kontā ir pietiekams
daudzums naudas līdzekļu, un rezervēt naudas summu, kas vienāda ar EUR 5 (pieci
eiro). Brauciena beigās no rezervētās summas ietur faktisko summu, kas
aprēķināta saskaņā ar Cenrādi; ja rezervētā summa ir lielāka, starpība tiek
atgriezta Maksājumu kontā.
9.19. Sabiedrība ir tiesīga pārtraukt Pakalpojumu sniegšanu
Lietotājam, anulēt viņa/viņas braucienus (vai rezervācijas) un bloķēt piekļuvi
Elektroniskajai sistēmai, ja Lietotājs neievēro šajos Noteikumos un nosacījumos
paredzēto kārtību. Turklāt, ja Lietotājs nepilda vai nepienācīgi pilda šos
Noteikumus un nosacījumus, Sabiedrība ir tiesīga pieprasīt Lietotājam novērst
pārkāpumu papildu termiņā, kas jebkurā gadījumā nav ilgāks par 1 (vienu)
stundu, ja vien Sabiedrība atsevišķā paziņojumā nav noteikusi garāku termiņu.
Ja Lietotājs šajā punktā noteiktajā termiņā nenovērš Noteikumu un nosacījumu
pārkāpumu, tiek uzskatīts, ka pēc šī termiņa beigām beidzas arī
Transportlīdzekļa vai Īpašuma nomas (rezervēšanas) termiņš.
9.20. Paziņojums par Noteikumu un nosacījumu pārkāpumu
Lietotājam, šī pārkāpuma nenovēršana noteiktajā termiņā ir juridiskais
pamatojums Transportlīdzekļa nomas (rezervācijas) izbeigšanai, un atsevišķs
paziņojums netiek sniegts. Pēc Transportlīdzekļa vai Īpašuma nomas
(rezervācijas) termiņa beigām Lietotājs nekavējoties atgriež Transportlīdzekli
vai Īpašumu tuvākajā Stāvvietā. Ja Lietotājs nepiekrīt izpildīt vai nepilda
Sabiedrības pieprasījumu Sabiedrības noteiktajā termiņā, Sabiedrība ir tiesīga
apturēt Pakalpojumu sniegšanu Lietotājam, bloķēt Transportlīdzekļa vai Īpašuma iedarbināšanu, atslēgšanu vai
lietošanu; Sabiedrības
darbiniekam ir tiesības arī bez Lietotāja līdzdalības savākt Transportlīdzekli
vai Īpašumu.
X.
NOBEIGUMA NOTEIKUMI
10.1. Šie Noteikumi un nosacījumi attiecībā uz Lietotāju stājas
spēkā no brīža, kad Lietotājs tos apstiprina reģistrācijas laikā.
10.2. Sabiedrība ir tiesīga vienpusēji grozīt šos Noteikumus un
nosacījumus, nosūtot Lietotājam attiecīgu paziņojumu pa e-pastu. Lietotājs var
iepazīties ar grozījumiem arī Mobilajā lietotnē un Vietnē. Grozījumi stājas
spēkā 5 (piecas) dienas pēc to paziņošanas Lietotājiem. Ja Lietotājs turpina
izmantot Pakalpojumus vai pasūta jaunus Pakalpojumus, pamatojoties uz šiem
Noteikumiem un nosacījumiem, tiek uzskatīts, ka viņš/viņa ir pieņēmusi
Noteikumu un nosacījumu grozījumus (t.sk., Pakalpojuma maksas izmaiņas). Ja Lietotājs
nepiekrīt iepriekšminētajiem grozījumiem, viņam/viņai ir pienākums pienācīgi
pabeigt rezervāciju vai braucienu un atgriezt Transportlīdzekli vai Īpašumu
Stāvvietā.
10.3. Sabiedrība ir tiesīga jebkurā laikā vienpusēji mainīt
Pakalpojumu maksu. Tāpēc Lietotājam ieteicams ik reizi pirms Pakalpojumu
izmantošanas iepazīties ar Pakalpojumu maksām.
10.4. Sabiedrība ir tiesīga vienpusēji cedēt visas no šiem
Noteikumiem un nosacījumiem izrietošās tiesības un pienākumus jebkurai ar
Sabiedrību saistītai trešajai personai, par to rakstveidā paziņojot Lietotājam.
10.5. Ja Lietotājs nespēj pienācīgi izmantot Pakalpojumus,
viņam/viņai ir pienākums informēt Sabiedrību pa tālruni, e-pastu vai izmantojot
citus elektroniskos līdzekļus. Līdzējiem ir jāmēģina atrisināt strīdu, savstarpēji
vienojoties vai tiesību aktos noteiktajā kārtībā, pamatojoties uz visu
Lietotāja sniegto un Sabiedrībai pieejamo informāciju.
10.6. Jebkuras pretenzijas par Pakalpojumiem tiek iesniegtas ne
vēlāk kā 3 (trīs) mēnešu laikā no Pakalpojumu sniegšanas dienas (t.i., no
rezervēšanas brīža). Sabiedrība cenšas atbildēt uz Lietotāja pretenziju cik
drīz vien iespējams, bet ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu
laikā no pretenzijas saņemšanas. Ja Sabiedrība nav apmierinājusi Lietotāja
prasību vai ir to daļēji apmierinājusi, Lietotājam ir tiesības vērsties
vietējās patērētāju tiesību aizsardzības iestādēs (lai iegūtu vairāk
informācijas, lūdzam izmantot saiti www.ptac.gov.lv). Šis noteikums nekādā gadījumā neierobežo Lietotāja
tiesības jebkurā laikā iesniegt prasību attiecībā uz Pakalpojumiem vietējā
patērētāju aizsardzības iestādē vai tiesā.
10.7. Visi strīdi un domstarpības starp līdzējiem, kas nav
atrisinātas iepriekš minētajā veidā, tiek risinātas Latvijas Republikas
kompetentajā tiesā.
10.8. Šie Noteikumi un nosacījumi tiek interpretēti saskaņā ar
un tos regulē Latvijas Republikas likumi.
Pēdējās atjaunināšanas datums: 2021-01-14